OneDrive for Business Mac-klient

Mac-klient til OneDrive for Business

Microsofts skylagringstjeneste for bedrifter, OneDrive for Business, har endelig fått en synkroniseringsklient for OS X. Klienten gjør det mulig å jobbe offline med arbeidsdokumenter som er lagret i skyen.

– Dette har vært etterlengtet for mange. Endelig får Mac-brukere samme muligheter som de med Windows, sier Mads-Theodor Larsen hos Telenor.

Bedriftskunder med Telenor Fri+ mobilabonnement har 1 TB lagringsplass i OneDrive for Business inkludert. Der kan man lagre, jobbe og dele mapper og dokumenter til enhver tid – uansett hvor man befinner seg.

Jobb med dokumentene offline
Windows-brukere har lenge hatt mulighet til å jobbe med disse arbeidsdokumentene også offline – nå gjelder dette også for kunder med Mac.

– Mac-klienten sørger for at maskinen synkroniseres med OneDrive-mappen i skyen, slik at man får en mappe på Mac-en med tilgang gjennom Finder. Dermed kan du være sikker på at du alltid jobber mot oppdaterte filer. Praktisk om du for eksempel bruker Windows på kontoret, og jobber hjemmefra med en Mac, forklarer Larsen.

Prøveversjon på engelsk
Foreløpig er det kun lansert en engelsk prøveversjon av klienten. Computerworld testet denne med en MacBook Pro, og klarte fint å synkronisere filer. Etter å ha lastet ned klienten er det enkelt å flytte filer fram og tilbake mellom offline- og online-mapper, akkurat som med en Windows-klient.

Last ned OneDrive for Business Preview Client for Mac

– Forhåpentligvis er en norsk fullversjon rett rundt hjørnet. Det er en glede å kunne gi absolutt alle våre bedriftskunder kostnadsfri tilgang til alt OneDrive for Business har å by på, avslutter Larsen.

5 fordeler med OneDrive for Business

  • Jobb hvor som helst – når som helst. Det spiller ingen rolle om du bruker laptop, mobil eller nettbrett – eller om du er på Finse eller i Roma. Med OneDrive for Business har du alltid arbeidsdokumentene lett tilgjengelig.
  • Full kontroll. Med hele 1 terrabyte (1000 GB) lagringsplass per ansatt er det fullt mulig å lagre alle jobbdokumenter på samme “harddisk” på nettet.
  • Økt effektivitet. Du kan åpne dokumenter i Word, PowerPoint og Excel – uten å ha installert programmene.
  • Bedre samarbeid. Med OneDrive kan du enkelt dele og redigere dokumenter sammen med kunder og kolleger.
  • Reduserte utgifter. Tjenesten er inkludert i din bedrifts Fri+ mobilabonnement. Du slipper å betale for lagringsplass, servere, sikkerhet, back-up og Office-lisenser.

Har du ikke Fri+ mobilabonnement?
Da bør du bytte nå. Fri+ har erstattet de gamle bedriftsabonnementene til Telenor, og gir deg en rekke tilleggstjenester kostnadsfritt inkludert. Foruten OneDrive for Business, får du et antivirus-program som kan installeres på opptil 4 mobiler, tjenesten SikkerMobil for låsing og fjernsletting av innhold hvis du mister mobilen, Min Sky lagringstjeneste for bilder, og den automatiske sentralbordtjenesten “Velkomstmeny”.

Bestill abonnementet her, eller ring Telenor kundeservice på 09000