Ikke tid til Twitter?

Twitter er et effektivt medium, og det har vært mange historier som har spredd seg som ild i tørt gress takket være den populære mikroblogging-tjenesten siden oppstarten i 2006.

Imidlertid er det et medie som krever stor tilstedeværelse, og mange bedrifter uten markedsføringskapasitet får ikke helt tak på sjargongen eller måten å kommunisere på.

En viktig grunn til å være tilstede på twitter er for å kunne svare kunder og få kontroll over negativ vareprat. Komplett.no er ett eksempel på hvordan det skal gjøres:

Å møte kundene der de er kan være svært effektivt for å forhindre at de tar ut frustrasjonene sine til venner og bekjente.

sosiale medier_300

Tre enkle tips til deg som ikke har tid til twitter

  1. Følg brukere i samme bransje som deg selv. Hjelp dem når du kan, og du vil få en gjeng virtuelle venner som gir deg rask hjelp når du trenger det.
    Når du skriver en tweet, vær kort og konsis. Du har bare 140 tegn – bruk dem godt. Bruk forkortelsesverktøy som bitly.com for å forkorte lenkene dine slik at de ikke tar for mye plass.
  2. Er du en av mange som ikke orker å sjekke Twitter annenhver time kan du laste ned hjelpemidler som TweetDeck eller  HootSuite, Disse funksjonene lar deg planlegge dagen tweets og når du vil poste dem, så du slipper å tenke på det.