Apper som organiserer arbeidsdagen

Mye å gjøre på jobben? Med de rette appene kan du forvandle mobilen din til en liten sekretær, slik at du kan konsentrere deg om det du skal gjøre, ikke hvor og når.

Om du har en jobb med mange forskjellige oppgaver er det fort gjort å glemme ting. Samtidig forsvinner det ofte massevis av unødvendig tid til organisering.

Med et nærmest ubegrenset utvalg av nyttige apper er det mye en mobil kan hjelpe deg med, og med det gjøre arbeidsdagen litt mer effektiv. Så kanskje du kan gå hjem og nyte vårværet istedet for å jobbe overtid på kontoret.

Her har vi funnet fram til seks apper som kan gjøre en hektisk arbeidsdag enklere.

Wunderlist
Har du vanskelig for å holde styr på alle gjøremålene i løpet av en dag? Som å sende over møtereferatet til sjefen, avtale nytt møte med en kunde, og kjøpe med melk? Da er Wunderlist noe for deg. Den lar deg skrive opp gjøremålene dine, og sette et tidspunkt for når de skal gjøres. Når tidspunktet dukker opp, blir du varslet. Oppgavene kan du sortere i kategorier og sette i prioritert rekkefølge. Og alt synkroniseres mellom mobil, PC og nettbrett.

Appen finnes for både iPhone, iPad, Mac, Android og Windows.

Last ned Wunderlist

Astrid Locale
Dette er en plug-in-app til den populære Astrid Task, som minner deg på hva du skal gjøre på et bestemt sted. Du skriver inn en påminnelse, og markerer den på kartet. Slik kan du bli minnet på å sende noe i posten straks du kommer på jobb, eller å sette på klesvasken når du kommer hjem.

Astrid Locale er en Androidapp, men iPhone har en innebygd app kalt Påminnelser, med samme funksjon.

Last ned Astrid Locale

Genius Scan
Denne appen gjør iPhonen din om til en lommescanner, slik at du kan scanne dokumenter kjapt, og sende det via e-post som jpeg eller PDF. Du kan også lage større PDF-dokumenter ved å scanne flere dokumenter etter hverandre.

Appen finnes for iPhone og Windows Phone.

Last ned Genius Scan

Amazinglist
Er du blant dem som liker fysiske lister som du kan streke over når du har gjort det du skal? Med iPhoneappen Amazinglist kan du gjøre nettopp det. Det blir nesten som penn og papir. Du lager listen, f.eks over hva du skal ha med deg på neste forretningsreise, også drar du fingeren over og streker over etter hvert som du har pakket ned.

Last ned Amazinglist

YouDazzle
Dette er en app som du kan integrere i DropBox, og lar deg kombinere fildeling med nettmøter. Slik kan du holde nettmøter raskt og enkelt via mobil og nettbrett. Samtidig er alle dokumenter, videoer og presentasjoner tilgjengelig for alle i nettskyen.

Appen må abonneres på og koster fra 20 dollar i måneden. Den er tilgjengelig på iPhone, iPad, Android, Blackberry, PC og Mac.

Last ned YouDazzle

Timereporter
Trenger du hjelp til å holde oversikt over kundene? Her kan du registrere tiden du bruker slik at du har oversikt over konsulenttimene, lage rapporter, sende fakturaer, følge opp betalinger, og se hva som er fakturert. Appen holder også orden på utgiftene dine.

Timereporter er tilgjengelig til iPhone og iPad.

Last ned Timereporter

Kilder: Junglecareer.no, PCmag.com